wtorek, 18 lutego 2014

Skarby z PRL-u





Jakiś czas temu dostałam niedużą walizkę. Jej pierwotne przeznaczenie szybko się zdezaktualizowało, więc czekała na nowe. No i się doczekała. Taka jedna Dobra Duszyczka dała mi pod choinkę sporo tasiemek z epoki PRL-u, niektóre jeszcze z metkami potwierdzającymi rodowód:) Bardzo mnie tym prezentem uszczęśliwiła :)




Walizka jest po przejściach, co widać gołym okiem, miała też do czynienia z wilgocią - zardzewiały zamek, wyraźne ślady użytkowania :) i trochę wypaczone dno.  
Z początku myślałam o okleinie, ale ta "lubi" gładkie powierzchnie, za to papier sprawdził się tu świetnie. Dałam trzy warstwy i pomalowałam lakierem akrylowym.  Jest teraz czysta i można spokojnie przecierać na mokro, gdyby zaszła taka potrzeba.
I tak moje skarby z jednej epoko przyciągnęły się :)




Na zewnątrz - poza oczyszczeniem - nic z nią nie robiłam, bo taka właśnie dobrze mi się komponuje :)






Miłego dnia :)

9 komentarzy:

  1. oj walizki to Ci szczerze zazdroszczę, oj zazdroszczę !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Walizki swój klimat - może dlatego, że kojarzą się z podróżami, zwłaszcza stare i wysłużone :)

      Usuń
  2. U mojej babci było pełno takich tasiemek! Bawiłam się nimi, gdy byłam mała... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak kiedyś będę babcią, to też pozwolę wnuczkom się pobawić, a na razie sama się bawię :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie klimaty i takie prezenty:) Ostatnio dostałam cały worek starych, wydzierganych na szydełku serwetek, byłam prze-szczęśliwa:) Czekają na na trochę wolnego czasu, żebym mogła je doprowadzić do porządku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam! Ja mam taką walizkę i pamietam , że zabierałam ją na każdą kolonię wakacyjną w podróż.
    Zapraszam Cię do siebie na blooga: mojeklimatylonia.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. jej jakie skarby. Takie walizki kocham

    OdpowiedzUsuń
  6. Walizka do pozazdroszczenia :) Sama marzę o takiej i nawet bym ją doprowadziła do stanu używalności zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem i zabierała na wyjazdy :)

    OdpowiedzUsuń