środa, 25 lutego 2015

Podkładki z taśmy tapicerskiej




Taśma pochodzi z ulubionego drapaka kota - kanapy, która w tym roku przeszła do historii :) Były dwa, wydało się, długie pasy.  I wydawało się, że wyjdą dwie duże podkładki pod talerze. I tak przycięłam sobie przed pracą, by już mieć gotowe do szycia. Jak wróciłam, bardzo się zdziwiłam, bo taśma się skurczyła :) Wystarczyło na cztery podkładki pod kubki :)



Lamówki chciałam obszyć też taśmą, ale okazała się za twarda, więc obszyłam płótnem usztywniającym - miałam jakieś resztki. Nie wiem na ile widać fajność :) podkładek na zdjęciach, ja jestem zadowolona :) Są dość grube i sztywne. 






Pierwszy raz szyłam z taśmy i fajnie się szyje. Oprócz taśmy zostawiłam z kanapy jeszcze gąbkę (mam chętnych na poduszki w koszulach :)) i oczywiście materiał, z którego chcę obszyć nowy drapak dla kota :)  Mam nadzieję, że tym razem trafię w gust mojej kociny :)



Miłego dnia :)



(nie mogłam się powstrzymać :))

4 komentarze:

  1. O Boże, umrę ze śmiechu!!!.....Bo jednak myślenie ma przyszłość....
    Widać,widać ich urodę, podkładki są śliczne z taśmy kanapowej i jakie oryginalne. Nie pomyślałabym, że kanapa ukrywa takie fajne elementy w sobie. Pomysł pierwsza klasa. W pierwszej chwili myślałam, że do kubeczka zagląda mój Tofik, tylko że nie mam żółtego kubeczka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zwróciłam uwagę, że Twój Tofik jest bliźniaczo podobny do mojej kotki :)
      Kanapa ukrywa najwięcej zszywek tapicerskich, aż mnie zaskoczyła taka ilość. Spółdzielnia uszczęśliwiła nas nowymi wiatami - bardzo wąskimi, nie było szans na wyniesienie kanapy w całości, dzięki temu trochę mam trochę surowców z odzysku :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Na to by zaglądać do kanapy przed utylizacją to bym nie wpadała:) a tu proszę jakie pożyteczne rzeczy można pozyskać. Bardzo fajny efekt kolorystyczny połączenia z płótnem.Widać, że podkładki solidne i dobrze zabezpieczą blat przed gorącym kubkiem. Gratuluję pomysłowości, bo wykonanie jak zawsze pierwsza klasa.
    A ja ciągle siedzę do późna:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już musisz rozebrać, to nie sposób nie zajrzeć, a jak zajrzysz, to włącza się "pomysłowy Dobromir" :)) i też siedzisz do późna :))

      Usuń